Principes
Naast de ‘gewone onderwijsdoelen’ zoals rekenen en schrijven, besteedt De Bijenkorf ook aandacht aan muziek, beeldende vorming, werken in de tuin, koken, houtbewerking en de sociaal-emotionele vorming.
Er is in principe altijd ruimte voor spontane activiteiten. Op deze manier kunnen we inspelen op initiatieven en voorkeuren van kinderen, onverwachte gebeurtenissen of op nieuws.
Vooral via de projecten in de groepen zorgen we voor zoveel mogelijk samenhang in de activiteiten op school. Zo lopen het project thema’s als een rode draad door de schooldag.
In onze school zijn we erop gericht dat ieder kind zo goed mogelijk presteert naar eigen kunnen (individuele leerprestaties) en daarnaast als groepslid een waardevolle bijdrage kan geven aan de groep als geheel.
Samenwerken, elkaar helpen, samen spelen, samen beslissen, samen vieren. Dat alles maakt de school tot een leef-werkgemeenschap, waarin ook de ouders als partners zijn opgenomen. Dus is samenwerking tussen kinderen, tussen kinderen en groepsleiding en tussen ouders en school belangrijk.
Op De Bijenkorf wordt expliciet aandacht besteed aan waarden, normen en verantwoordelijkheden. De leerlingen leren zorg te hebben voor elkaar, voor het materiaal, het lokaal en de omgeving van de school.
Uitstroomcijfers
Hieronder ziet u de uitstroomcijfers van De Bijenkorf door de jaren heen.
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
gymnasium/VWO |
10 |
4 |
5 |
8 |
10 |
havo/vwo |
|||||
havo |
7 |
5 |
9 |
9 |
7 |
havo/vmbo-t |
2 |
||||
gem./theoretische leerweg (vmbo 2) |
2 |
10 |
6 |
4 |
9 |
basis/kaderberoeps (vmbo 1) |
7 |
9 |
6 |
11 |
5 |
Praktijkonderwijs |
1 |
1 |
|||
totaal |
28 |
29 |
26 |
32 |
32 |